Klusgroep

Op de Uitkijck hebben we de klusgroep. De klusgroep vindt één keer per week plaats op de vrijdagmiddag. De klusgroep is voor kinderen die na de basisschool zeer waarschijnlijk uitstromen op niveau kader/ basis. Het is voor praktijkgerichte kinderen die het liefst met hun handen willen werken.

Per periode werken we aan een profiel vanuit het VMBO. De profielen van het VMBO zijn: Bouwen, wonen en interieur, Produceren, installeren en energie, Mobiliteit en transport, Media, vormgeving en ICT, Maritiem en techniek, Zorg en welzijn, Economie en ondernemen, Horeca, bakkerij en recreatie, Groen, Dienstverlening en producten.

Tijdens zo’n periode bekijken we welke beroepen bij dit profiel horen. Als het lukt komen er mensen op school vertellen over hun beroep of we gaan bij bedrijven op bezoek. De kinderen gaan ook zelf aan de slag. Bij bijvoorbeeld bouwen, wonen en interieur gaan ze zelf iets maken van hout.

Plan klusgroep

De klusgroep komt op vrijdagmiddag bij elkaar en is vooral bedoeld voor kinderen die na de basisschool waarschijnlijk naar het niveau kader/basis zullen gaan. Kinderen die het liefst met hun handen willen werken. Per periode gaan we aan verschillende leuke doelen werken. In elke periode komt een onderdeel van het beroepsgerichte VMBO aan het bod. In de bijlage kun je ons plan lezen.